De flesta som har flyttat någon gång i sitt liv vet att det kan vara en stressfylld upplevelse. Det gamla hemmet ska packas ihop, städas inför de nya hyresgästerna, samtidigt som den nya bostaden ska inredas och göras hemtrevlig. För att göra upplevelsen lite mer trivsam kan du anlita ett företag för att sköta din flyttstäd i Eskilstuna. På så vis kan du lägga tid och energi på de bitarna som faktiskt är roliga med att flytta.
De flesta som har flyttat vet också hur tråkigt det är att flytta in i en bostad som inte har städats ordentligt. En flyttstädning är inte en vanlig städning. Samtliga ytor i bostaden ska rengöras grundligt, även de ställen som kanske inte får så mycket kärlek i vanliga fall. Det kan exempelvis handla om dammtorkning ovanpå garderober, rensning av avlopp, fönsterputsning samt städning av ugn med tillhörande plåtar. Man ska även dra ut vitvaror så som kyl, frys och spis och städa bakom dem. Om du ska flytta från en hyreslägenhet så brukar hyresvärden ha en checklista över de saker som måste göras för att städningen ska bli godkänd.
Städfirmor har tillgång till rätt verktyg och besitter den kompetens som krävs för att städningen ska göras ordentligt och effektivt. Om det mot förmodan skulle uppstå några problem så kan de flesta städbolag erbjuda en städgaranti som innebär att de åtgärdar eventuella missar om hyresvärden skulle ha någonting att anmärka på. Se till att planera utflyttning och inflyttning med lite marginal, så att du hinner flytta alla möbler till den nya bostaden innan överlämning av nycklarna ska ske. Då har ni gott om tid att boka in flyttstädning med en städfirma.
Tänk på att du kan anlita en flyttfirma för hela eller delar av din flytt, det vill säga packning, flyttning, uppackning och städning. Välj de tjänster som passar dina behov bäst.
Att flytta behöver inte nödvändigtvis vara en jobbig upplevelse. Genom att anlita en städfirma för din flyttstädning kan du lätta på stressen, överlåta jobbet till proffsen och fokusera på det roliga – att bo in dig i ditt nya hem.